söndag 6 november 2011

Fototriss 156

 Så här ser det ut där jag är

Inspirerad av min syster som deltar i Fototriss sedan några veckor och nu är en av finalisterna i senaste omgången ska jag också anta utmaningen att hitta bra motiv.

Första bilden tog jag precis utanför dörren. Det är ett familjeäppelträd som är två år gammalt och de äpplen som syns på bilden är Ingrid Marie. Jag provsmakade för några veckor sedan och då var de inte riktigt mogna.


Snart dags att skörda

Nästa bild är också tagen på tomten i min lilla köksträdgård.



Persilja


För att få se lite mer färger så tog jag en promenad till torget i Hökarängen där blomsterhandlaren hade slagit upp sitt tält.

Härliga höstfärger

Fler trissbilder på temat så här ser det ut där jag är hittar du hos Fototriss

12 kommentarer:

  1. Fina bilder, särskilt den första med äpplena - en triss i äpplen.

    SvaraRadera
  2. Härliga höstbilder - vilka fina äpplen!

    SvaraRadera
  3. Fina höstbilder. På mitt äppelträd finns varken löv eller äpplen kvar.

    SvaraRadera
  4. Ingrid Mariebilden är så himla fin :) Vad gör du med de äpplena.. är det ät/matfrukt eller du kanske gör något helt annat med dom?

    SvaraRadera
  5. Äpplebilden är ju suverän! Hökarängen -är det alltså Stockholm?

    SvaraRadera
  6. Hökarängen ligger ca en (1) mil söder om Stockholm. Äpplena äter vi som de är. Trädet är bara 2 år så det ger inte så mycket frukt ännu. I år blev det fem (5) Ingrid Marie och ett (1) Katja. Det är ett familjeträd eftesom vi har liten tomt. Jag hoppas på fler nästa år. Ingrid Marie är ett typiskt juläpple och mognar sent. Jag är lite sugen att smaka igen men kanske bäst att vänta någon vecka till.

    SvaraRadera
  7. Fina bilder i din triss! Tänk att ha ett äppelträd... persilja såg jag för en stund sedan i en av de små kolonilotterna på mitt område...

    SvaraRadera
  8. Ingrid Marie är en klar äppelfavorit. Mysigt med en så färggrann torghandel.

    SvaraRadera
  9. De fina äpplena verkar vara värda att vänta på.

    SvaraRadera
  10. Ja, jag är verkligen sugen att sätta tänderna i dem men än så länge sitter de stadigt fast så det är kanske bäst att vänta ett tag till.

    SvaraRadera
  11. Fina bilder - höst på olika sätt!

    SvaraRadera