onsdag 23 november 2011

Fototriss 158

Här är mitt bidrag till veckans Fototriss med temat Inramad. Nu är det tävling med priser från Coolstuff.



Min första bild är en get som bor på en gård i närheten av vårt bostadsområde strax söder om Stockholm. Han är väl inramad av det staket som är uppsatt och han verkar vilja ha närkontakt med besökarna.



Nästa bild tog jag i somras då vi besökte Bergslagen. Bilden är tagen utanför en livsmedelsaffär och där finns flera inramningar, taket, reklamskyltar och framför allt skylten som visar var man kan "parkera" hästen.




Min tredje bild på temat tog jag under en semesterresa i Finland. Här är vi på väg in i en sluss i Saima kanal.



6 kommentarer:

  1. Inramningar finns av många olika slag och du har en härligt varierad triss. Första bilden med geten är både rolig och fint fångad. Och tänk att det finns en skylt för häst"parkering"!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin och rolig triss! Perfekt inramning på alla tre. Geten blev min favorit.

    SvaraRadera
  3. Det var fina varianter på det inramade temat.

    SvaraRadera
  4. Fin triss :-)
    Jag får lite sommarlängtan :-)

    SvaraRadera
  5. ååååå geten gillar jag...som barn hoppades jag att mamma skulle skaffa getter till gården, men det ville hon inte. Hon tyckte de är jobbiga och jag tycker de är så pigga o söta! De andra bilderna är också fina - smart löst.
    På min sista bild är det fontänen vid Norra Latins jag fotograferat så det är vatten (inte is) som du ser....

    SvaraRadera
  6. Härlig triss. Getbilden får pluspoäng!

    SvaraRadera