söndag 27 november 2011

Fototriss 159

Veckans tema Mysigt tänkte jag skulle bli lätt så jag hade kameran med när vi åkte till stan. Vädret i Stockholm har varit grått och trist så det var svårt att hitta bra motiv som skulle kunna rubriceras som mysiga. Men när vi promenerade längs Strandvägen såg jag denna båt ligga vid kaj och dess namn passar fint in i min fototriss.



När vi kom hem botaniserade jag bland gamla bilder från vårt tidigare sommarställe där vi tillbringade mycket tid och där vi hade det verkligen mysigt. Jag fastnade för några sommarbilder. Båda bilderna är på min man och på den första sitter han på en hoppbrygga nere vid sjön och metar. 


Det blev ingen vidare fångst.

På nästa bild har han tagit ut strykjärn och strykbräda och står i solen och stryker. Jag tror nog att han även strök mina kläder. Det tycker jag är mysigt.



För varmt att stryka inomhus


Fler mysiga bilder hittar du på Fototriss

13 kommentarer:

  1. Väldigt fin mys-triss med lite udda vinkling! Mysig make som stryker kläder!

    SvaraRadera
  2. Du visar på Sommaren i Advent.. riktigt mysigt ser det ut hos dig då det är den årstiden :) Stryka ute är fint ;)

    SvaraRadera
  3. Mysig båt och mysig man! Fin triss!

    SvaraRadera
  4. Lite ovanlig triss men klart mysigt

    SvaraRadera
  5. Så härligt mysigt.. *fiskaren* är överlägsen favvo för mig

    SvaraRadera
  6. Mysig triss!
    Påpassligt att hitta båten med det namnet.

    SvaraRadera
  7. Trivsam personlig vinkel i ditt fina mystriss.

    SvaraRadera
  8. Vilken tur du hade som fick se den båten. Och jag har inte tänkt på att det är mysigt när min sambo stryker min kläder, men det är väl kanske för att jag inte använder ordet.....fina bilder blev det till din triss...härligt med shortsväder ;-))

    SvaraRadera
  9. Härligt mysigt med en Stockholmbild. Vilken tur att du lade märke till båtens passande namn. Sommarbilderna är så jättefina. Syns att din man myser där han sitter och metar och nog tror jag han myser även vid strykbrädan i sommarvärmen. Strök han sina kläder strök han väl dina också hoppas jag :-)

    SvaraRadera
  10. Mysigt att få sina kläder strukna, mysigt att meta och pricken över i - en båt med så lämpligt namn = det blev en rolig triss

    SvaraRadera
  11. Fina trissbilder som passar temat perfekt. Speciellt den i mitten.

    SvaraRadera