söndag 22 januari 2012

Fototriss 163

Veckans tema i Fototriss är Ränderna går aldrig ur. Jag har valt att fotografera mitt dragspel ur lite olika vinklar och på så sätt visa att ett dragspel har många ränder som aldrig går ur. Dessutom är dragspel starkt förknippat med  högtider som midsommar och jul och även julgransplundringar som varit aktuellt de senaste veckorna. Vad är en julgransplundring och midsommar utan en dragspelare som kan hantera sitt klaver?

De ränderna går aldrig ur.


 Basknapparna är placerade i ett radsystem som bildar ränder hur man än ser på det.



 Bälgen

  
Tangenterna

Fler bilder på temat finner du här

11 kommentarer:

  1. Vackert intrument och fint trissat :)

    Ha en fin dag/AX

    SvaraRadera
  2. Fint sammanhållet tema med beständiga ränder!

    SvaraRadera
  3. Snygga bilder och fin tolkning av temat!

    SvaraRadera
  4. Viket fint dragspel! Ett sånt hade min farmor och farfar hemma hos sig, min pappa och ett par av hans bröder hade spelat på det när de var unga. Jag undrar just vart det tog vägen?

    SvaraRadera
  5. Härligt med detaljbilder på ett dragspel =) Har nog inte verklgen "tittat" på ett dragspel tidigare =)

    SvaraRadera
  6. Både randigt i själen och i bälgarna! Jultider på dragspel har jag aldrig upplevt live.

    SvaraRadera
  7. Och vad är en dragspel utan toner (ljud). Trevlig triss.

    SvaraRadera
  8. Jättefin triss, å dragspel som är så fint :)

    http://blogg.alltforforaldrar.se/mylovleykids

    SvaraRadera
  9. En snyggt komponerad triss kan man väl säga utan att det uppfattas som en dålig vits. :-)

    SvaraRadera