torsdag 29 november 2012

Vinterlandskap

Nu har jag fått iClouds installerat så alla bilder som jag tar med mobilen hamnar med automatik i datorn. Därifrån kan jag föra över till Photo Shop om jag behöver redigera till exempel storleken (pixlarna).

Jag provar nu med att lägga in en bild som jag tog med iphonen alldeles nyss från vårt sovrumsfönster.


I datorn får jag fram att bilden är 3,41 MB och när den hamnar här så är den 56,0 kB. Den har alltså blivit kraftigt förminskad. Blogger minskar ner bilderna så det behöver jag inte göra. Jag fattar absolut ingenting längre. Då behöver jag inte gå omvägen över Photo shop.

2 kommentarer:

  1. Märkligt, det behövs alltså ingen mellanlandning med bildbehandling för att krympa bildstorleken? Gör iClouds något åt bilden? Bra, för du vill ju inte hålla på och jobba med bilderna!

    SvaraRadera
  2. Vi förstår inte hur det går till. I clouds gör ingenting åt storleken så det är ett mysterium. Men jag kommer för säkerhets skull ändå att krympa bilderna i Photoshop.

    SvaraRadera