lördag 1 december 2012

Bakdag

I dag hade jag planerat in bakning som huvudaktivitet. Först skulle det bli lussebullar och sedan saffranskorpor med mandel.

När jag sedan började plocka fram ingredienserna så upptäckte jag att jag glömt att köpa jäst. Fasen också...vi har ju ingen butik i närheten så man snabbt kan komplettera. Men efter lite funderande så körde jag till centrum och inhandlade ett paket jäst.

Nu finns både lussebullar och saffranskoropor och de blev goda enligt Stefan. Själv får jag inte smaka minsta lilla smula av de godsakerna. Det fungerar faktiskt riktigt bra för jag får mitt lystmäte bara genom att känna dofterna och att hålla på med degen. Men visst skulle det smaka bra. Jag vet ju också att om jag smakar lite så vill jag ha mer och då är det lättare att avstå helt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar