fredag 7 december 2012

Det man inte har i huvudet...

På förmiddagen åkte vi upp till centrum och handlade de förnödenheter som vi behövde och efter lunch åkte Stefan in till stan för att inhandla Malört. Det börjar nämligen bli dags att krydda brännvin till jul. Under tiden tänkte jag baka. Jag hade bestämt mig för att baka vörtbröd (limpor) och ciabatta med svarta oliver. Och ordentlig som jag är hade jag nogsamt kollat att alla ingredienser fanns hemma.

Men.........när jag plockat fram att som skulle vara till vörtbrödet upptäckte jag att jag misstagit mig om mängden ingefära. Ja, det var bara att köra upp till centrum igen och hoppas att jag skulle få en parkeringsplats någonstans. Och faktiskt, jag hade tur och fick en bra plats och det var ju snabbt gjort att slinka in på Konsum och köpa en påse ingefära.

Bakningen gick bra och nu har vi bröd så det räcker ett tag. Men jag får nog baka ytterligare en omgång vörtbröd för jag ska ha med vörtbröd på julafton när vi åker till Hässelby.

Fyra limpor vört och ett gäng ciabatta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar