söndag 23 december 2012

Förkylning

Ja, så har en rejäl förkylning slagit till.  Det började i fredags och jag har riktigt ont i halsen, snuvig och feber. Jag brukar inte få just någon feber men nu har jag haft närmare 39 i några dagar. Just nu är det 39. De är inte roligt alls. Jag kommer att stanna hemma medan Stefan åker till Hässelby och när jag mår som jag gör är det riktigt skönt att få vara hemma och vila, kanske sova en stund. Det har inte blivit värst mycket sömn de senaste nätterna när det är svårt att andas. Jag tror att jag har sju inspelade avsnitt av Downton Abbey som jag kan se.

Vår granne kom in med en planta av Doktor Westerlunds pelargon. Det är rätt kraftig doft men jag känner absolut ingenting. Det är en läkeväxt och den ska vara bra mot allehanda sjukdomar, bara att andas in doften lär ska vara rogivande.

Att jag inte har något luktsinne just nu är lite jobbigt. Jag har idag bakat vörtbröd och gjort en sillinläggning men jag har ingen aning om  hur resultatet blir. Även om jag inte brukar smaka så luktar jag på allt som jag håller på med. Vörtbrödet och sillen ska Stefan ta med sig till Hässelby och jag hoppas att de låter sig väl smaka.

1 kommentar:

  1. Var snäll mot dig själv och skäm bort dig medan du är krasslig. Hoppas all är ok till Annandagen. Kramar från Lennart och mig.

    SvaraRadera