torsdag 27 december 2012

Kalkonmiddag

Så blev det Annandag i år också och då bjuds det på kalkonmiddag hos Simon och Caroline. Eftersom jag varit sjuk (influensa eller vanlig förkylning) och haft ganska så hög feber förutom halsont och rejäl snuva var det oklart om jag skulle ge mig ut och dessutom hade jag åtagit mig att köra. Mirakulöst nog så  tog febern en tur neråt och jag kände mig ganska så bra. För säkerhets skull hade jag laddat med Alvedon och Otrivin i fall jag skulle bli sämre.

Vi hämtade Anita och Lennart och kom nog ganska så punktligt klockan fyra och då trakterades vi med glögg. Samuel fick några julklappar och sedan så fick vi alla sätta oss till bords för en sillbit och sedan en helt underbart god kalkon med en sås som inte var att leka med.

Det var en jättetrevlig dag/kväll och jag mådde helt strålande hela tiden men nu på eftermiddagen känner jag mig risig igen med nästan 38 graders feber. Det blir att hålla sig inne och ta det lugnt några dagar till.


 Samuel får låna farmors kamera en liten stund

Till fikat hade Samuel blivit lovad att få slå sönder pepparkakshuset med en hammare



 
 Det var riktigt kul det här

 Undan med handen pappa!


 Det var det pepparkakshuset!

 Hmmm....det är nog en del av taket

Undrar om han sjunga rätt om jag trycker ner dessa strängar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar