fredag 14 december 2012

Skapat behov

När jag tar bilder med min iPhone kan man få dem direktöverförda till datorn. Jag tyckte först att det lät lite konstigt och det är ju enkelt att föra över de bilder jag vill ha till datorn manuellt med sladdar. Men för några veckor sedan hjälpte Stefan mig med att aktivera PhotoStream så nu hamnar bilderna direkt i datorn. Jättebra och smidigt tycker jag nu när jag vant mig vid denna finess. Men, nu fungerar det sporadiskt en del bilder överförs inte och för andra tar lång tid. Alltså med lång tid menar jag ett dygn eller så.

Just nu väntar jag på att några bilder som jag tog vid ettiden ska hamna i datorn. Ibland kan jag få fart på överföringen om jag tar några nya bilder, på något viss verkar det som hjälper till att puffa på. Det är lite konstigt och jag vill nu inte vara utan den faciliteten att bilderna överförs direkt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar