fredag 18 januari 2013

Läkare och mat

I onsdags var jag och lämnade blodprover på labbet i Farsta och i dag har jag varit hos min husläkare. Mitt HB är nu uppe i 108 och han var inte alls förvånad när jag sa att jag är ganska så rejält trött. Det blir man när man förlorat så mycket blod på så kort tid. Doktorn är ung och mycket trevlig, det kändes nästan som att prata med en kompis (eller ett barnbarn om jag hade något). Jag sa att jag försöker få upp blodvärdet genom att äta lever, gröna grönsaker mm. Han föreslog persilja vilket jag genast nappade på och sa att vitlökssmör med persilja måste ju vara bra. Ja visst sa han och med en rejäl entrecote till. Härligt, men han glömde poängtera att rödvin till är ett absolut måste. Det är i alla fall vad det blir i morgon.

Besöket slutade med att han tipsade om fler trevliga sallader och maträtter. Den doktorn gillar jag. Jag har dessutom fått frikort i dag så jag kan träffa honom ofta om jag vill. Nä, jag bara skojar, jag tänker inte börja ranta på vårdcentralen bara för att jag har frikort nu.

1 kommentar:

  1. Trevlig doktor du träffat! Snart är dina värden på topp igen :)

    SvaraRadera