fredag 8 februari 2013

Nu är det allvar

I onsdags förmiddag skrev vi kontrakt på lägenheten som vi tittade på i söndags. När det gäller stora inköp/investeringar  har vi inga som helst problem, men mindre mer obetydliga utlägg föregås ofta av svår beslutsångest.

Under veckan har vi varit fullt sysselsatta med diverse administration angående köp av lägenhet och försäljning av hus. Nu är allt klart med banken så vi får låna det vi behöver för att betala lägenheten den 10 maj som vi satt som tillträdesdag. Handpenningen har jag fört över och den ska trilla in på mäklarens klientmedelskonto på tisdag. Och om allt fungerar som det ska så kommer vårt hus att läggas ut på Hemnet på måndag och visning är 21 och 24 februari.

Mitt i detta ringer Ersta och jag fick en operationstid till måndag (11/2) och när brevet med kallelsen kom i går så visar det sig att jag ska infinna mig där kl 07:00. Lite väl tidigt för min smak, men idag ringde de och sa att jag behöver inte vara där förrän 13:00 vilket är en betydligt trevligare tidpunkt.  Då ska jag vara fastande från midnatt och fram till kl 11:00 får jag dricka klara vätskor (kaffe, vatten, joser utan fruktkött) och det tycker jag är helt OK. Hmmm, undrar hur det är med alkohol, såvitt jag vet innehåller whiskey inget fruktkött och det är en klar vätska. Nej, jag bara skojar!!

I informationen från Ersta stod också att jag ska ta med en morgonrock. Och jag som bara har en stor maffig frotterock som tar hur mycket plats som helst. Jag har därför idag letat igenom samtliga klädesbutiker i Farsta centrum, men det finns inget som är lämpligt. Så nu har jag bestämt mig för att ta med den jag har.


1 kommentar:

  1. Se där, nu rullar det på med både det ena och det andra! Befintlig morgonrock blir bra, går allt bra kommer du hem dagen efter operationen. Så var det för mig i alla fall :)

    SvaraRadera