tisdag 19 februari 2013

Piggelin

Min pigghet håller i sig och vi var ute på förmiddagen med lille L och som vanligt hälsade vi på djuren. Det var inga som helst problem att gå för mig och det var riktigt skönt ute.

Det var bara hästarna som var ute, de andra djuren fanns i stallet. Först hälsade vi på getterna och här har jag lirkat in handen med mobilen innanför gallret och jag lyckades ta några bilder utan att tappa den.


 Filur och Flora


Det här marsvinet är ju bara för söt.


På väg hem mötte vi detta ekipage som varit ute på promenad. Ponnyn hör hemma på Starrmyrans gård där vi precis varit.

Vi bor på landet.......

Medan jag fixade med lunchen diskuterade grabbarna väsentligheter. Man blir ju lite nyfiken på vad de pratar om. Jag vet, det handlar om vilket trappsteg man får hoppa ifrån. Lillebror från första och storebror från tredje. Och så blev han glad när vi sa att när det blir sommar så skulle han få hoppa från andra.


 Man to man talk


Men, det var värst vilken tid det tar innan maten serveras. Vad ska man då hitta på för att fördriva tiden.

 Gå på Stefans fötter är kul....


....och att dessutom luta sig bakåt så mycket det går.


Efter lunchen sov den förhoppningsfulle gossen och sedan vidtog nya aktiviteter. Bokstavspusslet har blivit populärt och han lyckas emellanåt få in bokstäverna på rätt ställe.

 Ni ser och hör väl att jag säger U för det är ju den
 bokstav som jag har i handen


 Sång och spelstund

På eftermiddagen gick vi till Farsta Centrum och lämnade tillbaka gossen och så handlade vi lite innan vi tog en promenad hem. Så skönt att kunna gå utan att bli så otroligt trött och slut.


2 kommentarer:

  1. Vilken trevlig dag ni haft och roligt att du är så pigg och alert!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar dag ni har givit honom! Tack, Ingrid! Kram H

    SvaraRadera