måndag 25 mars 2013

Födelsedag

I lördags fyllde jag år och tänka sig att jag är nu riktig pensionär. Jag får nu gå in gratis på Grönan och jag slipper att ha med intyg från pensionsmyndigheten att jag har rätt att utnyttja pensionärsrabatter.

Dagen började med att Stefan framförde en liten visa till mig som han hade skrivit under natten. Melodin var passande nog Ingrid Dardels polska. Och så fick jag många gratulationer på FB och telefonsamtal. Kusin Börje ringde redan klockan åtta på morgonen. På eftermiddagen kom ett blomsterbud från Skogskyrkogårdens blommor. Hmmm....tänkte jag när de ringde och frågade om eventuell portkod och om vi var hemma, jag är ju inte död än. Det var jättefina vårblommor i kruka från min vän Cissi och hennes familj.

 Fina blommor från Cissi

På eftermiddagen åkte vi in till stan och tog båten över till Djurgården där Stefan bjöd på en jättegod middag på Lilla Hasselbacken. Efter det var det dags att gå över till Cirkus och se Jerry Williams farewell show. Den var jättebra och det var rejält svängigt. Jag blev som ung på nytt. 

Vi hade bra platser och jag tog en bild på vilket utrymme man har för benen. Jag är ju känd för att ha korta ben vilket tydligt syns på bilden nedan. Det är en fördel med mina pygmében för jag kan nästan alltid sträcka ut den på teatrar och flygplan.

Stefan med grå byxor och jag med bruna.


1 kommentar:

  1. Fin födelsedag du fick och tänk att även du är så kallad ålderspensionär nu!

    SvaraRadera