fredag 1 mars 2013

Hötorget

I onsdags åkte jag in till stan för tjejträff. Jag hade stämt möte med en av tjejerna vid Hötorget där vi skulle handla lammkotletter till middagen som vi skulle äta hos en annan kompis. Att ta sig över Hötorget med alla frukt och grönsaksförsäljare som ropar ut sina erbjudanden. "Madam, kom och köp, hur mycket vill du ha, billigt, billigt, du får extra......"

Man kan ju inte strosa runt och kolla utbudet i lugn och ro utan att ha försäljare på sig. Men jag tog några bilder både från torget och nere i Hötorgshallen.

 Visst ser det härligt ut

 Blomsterförsäljarna är inte påstridiga alls


Det finns så mycket fint kött och även fisk nere i hallen och vi fick tag på fina lammkotletter som vi tillagade och åt tillsammans med rostade grönsaker. Och så ett gott vin till det. Det blev en ganska sen kväll och när jag kom till Farsta fick jag vänts 25 minuter på bussen. Gissa om jag längtade till vår nya bostad som ligger 150 meter från tunnelbanan.

Lammkött.....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar