fredag 15 mars 2013

Lägenheten och party

I onsdags fick jag ett telefonsamtal från mäklaren som informerade om att vi nu är godkända som medlemmar i bostadsrättsföreningen och tid är nu inbokad för att göra upp hela affären. Den 10 maj klockan 10 ska det ske och i och med det så får vi nycklarna till lägenheten. Samtidigt som det känns lite trist att lämna huset så ska det bli skönt och spännande med ett bondende utan trappor. Vi har bokat in hantverkare som bl a ska sätta upp en vägg och göra en del målnings och tapetseringsjobb. Eftersom vi inte ska lämna  huset förrän den 28 juni så har vi gott om tid på oss och vi räknar med att flyttlass med möbler ska gå 10 juni.

Det jag kommer att sakna mest är hammocken, men man kan inte få allt här i livet och det är roligt att Lena och Per vill ha den. Det jag kommer att uppskatta mest i det nya boendet är närheten till kommunikationer. 150 meter till T-bana och bussar och ca 300 meter till pendeln.

Vi har gjort en åtgärdslista för det är mycket att tänka på som ska fixas. I dag ska jag ta itu med hemförsäkring. Stefan ska kolla lite om telefon, bredband och TV. De håller tydligen på att dra fiberkablar så det gäller att utröna vad för abonnemang som är lämpligt för oss.

På kvällen hade vi kära syster och svåger här på middag och det blev en mycket trevlig tillställning som höll på till midnatt. Anita och jag spånade om aktiviteter som vi ska göra tillsammans när vi kommer att bo närmare varandra och vi kommer att göra mycket roliga saker tillsammans. Jag tror att jag kommer att bli mer social i och med att det blir lättare att ta sig till stan och andra platser.


Stefan och Lennart i sångartagen.


1 kommentar: