fredag 12 april 2013

Trevligheter

Här i gränden flyter livet på ganska så lugnt. Förutom planering inför flytten så har jag ägnat mig åt andra trevlig aktiviteter. Häromdagen var jag på fotvård och det var jätteskönt att bli ompysslad och nu är jag riktigt lätt på foten.

I går var jag hos tandläkaren och fick en ny tand. Ja, fast inte fick jag den för det är rätt dyra saker. Nu är det gjort och det känns skönt. Förhoppningsvis behöver jag inte gå till tandläkaren förrän nästa år då det är den årliga kontrollen. På kvällen träffande jag några kompisar över en god middag och trevlig samvaro.

I dag har vi haft båda "våra" gossar hos oss. Dagis var stängt, förmodligen planeringsdag, så vi ryckte in. Vi hade räknat med att det skulle bli full fart här hemma med en 5-åring och en snart
3-åring men det var lugnt och mysigt. Det blev lite bokläsning och så hade 5-åringen lite filosofiska resonemang. Bl a frågade han lite om våra föräldrar och var de fanns. Våra föräldrar är borta sa jag. Är dom döda undrade A och det svarade jag ja på. Då funderade han en stund och så sa han "men ni har Anita och Lennart". Och det mina vänner är vi mycket glada för.

Efter lunch gick vi till centrum och lämnade tillbaka barnen och sedan tog vi en fika på ett café. När vi promenerade hem upptäckte jag lite vårblommor och jag kunde inte låta bli att föreviga dem.

 Krokus

Vintergäck eller solvända som de också kallas

1 kommentar:

  1. Filosofisk gosse, vi fick oss ett riktigt gott skratt!

    SvaraRadera