söndag 21 april 2013

Utomhusjobb

I går hade föreningen städdag så det var bara att ställa upp med krattor och sopkvastar. Eftersom gränden är bostadsrättsföreningens mark så sker ingen skötsel från kommunen och alltså får vi själva städa och ta hand om all skötsel såsom sopning av gatan och fixa till de allmänna ytorna. Jag ägnade mig åt att sopa och vad Stefan gjorde har jag ingen koll på. När nästan alla ställer upp så går det ganska fort och vi var klara efter knappt två timmar.

På eftermiddagen fick vi besök av Stefans brorson med familj. Stefan och Anders spelade medan jag, Maggan och lilla Filippa tog en promenad. Filippa hade cykel och hon trampade på fint. Det var en härlig vårdag och här och var hade blåsippor kommit upp.

Efter några timmar gick vi tillbaka hem och jag fixade middag och som vanligt blir det bubbel före maten.

I dag har Stefan och jag ägnat oss åt trädgårdsarbete men först åkte vi och köpte jord. Kratta löv, rensa häcken och andra små planteringar, fylla på jord där det behövdes och slutligen gödning. Och jösses vad jag fick ont i ryggen. det är inga vidare bra arbetsställningar, Jag börjar bli för gammal för att krypa runt på alla fyra. Och det var bara framsidan som vi jobbat med i dag. Nästa steg är att sätta igång med häcken och gräsmattan på baksidan. Jag kan inte påstå att jag längtar, fast det är skönt när det är gjort.

Efter lunch när vi satt och fikade kom köparna förbi. Stefan brassade på mer fika och så fick de kolla lite mer på huset. De är så trevliga och entusiastiska inför att flytta hit. När visningen var var det fullt med snö så nu fick de se hur det ser ut utan snö. Fast gräsmattan ser ju för trist ut men den blir snart grön.

Sen monterade Stefan upp hammocken så  nu är det bara att njuta fram till den 9:e juni då Lena och Per hämtar den.


 En liten bit på väg


 Det gäller att skruva fast ordentligt

Färdigt, bara dynorna kvar att ta fram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar