onsdag 29 maj 2013

Bra träning

Nu börjar jobbet med flytten ge resultat på två sätt. Det första är att nu kan man se hur vårt nya hem börjar växa fram. I går kväll packade vi böcker samtidigt sorterade vi den i ämnesordning. Memoarer och biografier, natur, korta noveller (kåserier) mm mm, vi kommer att ha de ämnen vi är speciellt intresserade av i våra respektive rum. Kvar blev romaner som vi hoppades skulle få plats i bokhyllan i lilla hallen där vi också har NE och en del historiska böcker. I dag på morgonen ställde vi in dem i bokhyllan och helt fantastiskt, böckerna fick exakt plats och vi skulle inte ha fått plats med en enda bok till.

Lilla hallen, observera den fina taklampan

Det andra är att jag inte känner mig så mörbultad som jag gjort tidigare. Detta mina vänner är träning som är lika bra som att gå på gym och lyfta skrot. Tänk om man kunde tappa några kilon på kuppen.

På förmiddagen var vi på Bauhaus och lät dem såga till hyllplan till vårt nya högskåp i köket. Vi har också köpt några plastbackar att ha leksaker i som vi tänkte ha i källaren och som man smidigt kan ta upp när vi har barn här. Sedan en tur till Åhlens för att inhandla duschdraperi, badrumsmatta och grogglas.

Senare på eftermiddagen var jag på IKEA och köpte hyllplan till ett skåp som vi har i källaren. Och så packa, packa, packa.

Nu har jag precis kommit hem från årsmöte i bostadsrättsföreningen medan Stefan är ute och roar sig med gamla jobbarkompisar. I morgon kväll är det min tur att roa mig på stan. Det måste ju bli  rättvist. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar