torsdag 23 maj 2013

Det går framåt

I dag har vi fortsatt köra över prylar till lägenheten främst småsaker som placeras i mitt sovrum som tillfälligt tjänstgör som lagerlokal. TV och tillhörande bänk står nu på plats i mitt sovrum annars är det mest böcker och nostaligprylar (brev, foton mm) som är Stefans. För att skona våra ryggar packar vi i mammas rullväska en s.k dramaten och så använder vi ett rullbord som tillhör trädgårdmöblerna där vi kan trava en hel del. Mycket praktiskt.


 Första lasset i morse. Här i väntan på hissen.

Hantverkarna har kommit en bra bit på väg nu och Stefans rum är färdigtapetserad. Kontakter tillbakasatta och nu är det bara golvlisterna som ska på plats. 

 Nya tapeterna till vänster och de gamla till höger som man blir vimsig av att titta på.
 De nya är svagt gröna (framgår ej av bilden) och jättesnygga.


 Köket i morse. Nu har han fixat de ställen där det blev lite fult och målningen är klar. 
Återstår att sätta dit golvlister och kontakter.

I vardagsrummet är nu ca 1/3 del tapetserat och det blir nog klart i morgon. När det är klart ska dörrfoder på plats, golvlister och kontakter samt handtag till dörren.


 Arbetshörnan i mitt rum...

...och så gästsängen

På eftermiddagen kom Anita och Lennart över på en fika på balkongen. Jag ringde och frågade om de ville fika och visst ville de det. Kul att det är så nära och Stefan kvistade ner till Konsum och köpte fikabröd.

Efter middagen gjorde vi dagens sista pass. Vi tog med en stereo till mitt arbetsrum och installerade den och så har Stefan smort alla handtag till fönsterna så nu går de lätt att öppna. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar