lördag 18 maj 2013

En lugn dag

I dag har vi tagit det lugnt och det behövdes efter gårdagens strapatser. Men vi åkte en tur till lägenheten på förmiddagen och hade med oss lite mindre och lättare saker. Svågern såg att vi kom när han var på väg ut med sopor så han kom och hjälpte till att bära och ta sig en titt på hur arbetet fortskrider.

Häromdagen upptäckte jag att fönstret i mitt blivande sovrum och som är ca en meter brett (fönstret alltså) öppnas i ett stycke. Korkat att inte ha ett mindre vädringsfönster eller dela så att det är två fönsterrutor, speciellt som det öppnas inåt. Det funkar inte för mig som vill ha riktigt svalt i sovrummet att ha ett sådant fönster. Nu har jag bestämt mig för att göra det rummet till arbets- och gästrum. Så nu blir första ommöbleringen i morgon. Kul. För i det rummet har vi lagrat allt som vi köpte på IKEA i går. Vi får börja med att montera bokhyllorna vi köpte och ställa undan resten i det extra duschrummet.

I dag på eftermiddagen har vi varit på födelsedagskalas. Stefans brorsons fru fyllde år häromdagen och det var mycket trevligt att träffas över lite bubbel, fika och tårta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar