söndag 19 maj 2013

Montering hyllor

Klockan nio åkte vi till lägenheten med några saker som vi ställde ner i källaren. Vi hade också med lite grejer till mitt arbetsrum. Huvuduppgiften i dag var att montera i hop de bokhyllor och ett CD-ställ som vi köpte häromdagen. Monteringen gick bra men vi lyckades göra en rejäl miss och vända överdelen åt fel håll och vi såg det först när vi hade spika på bakstycket. Inte så bra. Stefan höll på en god stund innan alla spikarna var borttagna och vi kunde ta bort bakstycket. Vi diskuterade fram och tillbaka om hur vi skulle göra. Ska vi helt sonika vända skivan rätt och leva med spikhål på framsidan, men det är ju inte så kul.

Efter lunch åkte vi till IKEA och köpte beslag till en dörr och fötter till högskåpet som vi ska ha i köket. En försäljare på hyllavdelningen tipsad oss om att vi kunde gå ner till "returavdelningen" och höra om det kanske hade den delen som vi misslyckats med och det hade de. Det var en jättetrevlig kille där som nog tyckte lite synd om oss gamlingar som hade schabblat med monteringen och han lyckades få fram delen som vi fick.

Glada i hågen for vi tillbaka till lägenheten och fixade till bokhyllan. I bland ska man ha lite tur här i livet.

Sedan möblerade vi om. Jag bestämde mig i går för att ha mitt tilltänkta sovrum som arbets/gästrum i stället och det blev jättebra. Jag är hur nöjd som helst.

Nu håller jag på att tvätta gardiner som ska upp i det rummet och sedan är det rummet klart sånär som på tavlor, sänglampa och en stringhylla som ska upp. Gardinstänger ska upp i morgon och så ska jag se hur mycket jag måste korta dem.


Händige herrn i farten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar