onsdag 15 maj 2013

På tapeten

I går hade vi en mysig och avkopplande dag med vår lille gosse. På kvällen åkte vi till lägenheten med en säng med tillbehör och så passade vi på att spackla igen några hål i väggen i mitt arbetsrum. Vi var också och tittade på en ny säng till mig men vi ville inte bestämma oss på stört. Det är ju ganska så dyra saker så det tål att tänkas på.

I morse tog vi med en bokhylla och dess innehåll, slipade det vi spacklat och målade över så det ska se någorlunda skapligt ut.

Sedan bröt förvirringen ut fullständigt. Vi skulle åka till en måleriaffär och köpa väggfärg till köket och tapeter till Stefans rum och vardagsrummet. När vi kommit en bit på väg kom Stefan på att han glömt lappen med uppgifter om hur mycket vi skulle köpa. Hantverkaren hade räknat ut vad som behövs. Jaha, det var bara att ta nästa avfart och åka tillbaka hem och hämta pappret.

Vi har nu köpt väggfärgen och tapeterna var beställningsvara och de får vi på fredag. Jag tyckte att det var väldigt få tapetrullar om behövdes till Stefans rum. Det visade sig att käre maken hade tänkt fel när han räknade i hop ytorna. Nu hoppas vi att det blir rätt.

Så styrde vi kosan till sängaffären och beställde den sängen till mig som vi kollat på i går. När jag skulle skriva på beställningen upptäckte jag att mina läsglasögon var borta. Jag lånade Stefans och så tänkte vi ringa till färgaffären och höra om jag lagt dem där. Men när jag letade lite mer noggrant hittade jag glasögonen i fodralet till mina solglasögon.

Efter lunch var jag i centrum och handlade lite, bl a köpte jag några blusar och när jag kom ut ut butiken var mina solglasögon borta. In i affären igen och kollade i provhytten och där låg de och väntade på mig.

Det är ju fullständigt hopplöst att vara så virrig och vi är ungefär lika vimsiga båda två fast Stefan säger att han är snäppet värre än mig.

2 kommentarer:

  1. Haha, ni har ju att göra i alla fall... Tänk så tråkigt effektivt livet skulle vara annars ;-)
    Kram /Lena

    SvaraRadera
  2. Hmm ..... minns du vad mamma brukade säga till oss? "Blir det värre (glömska) får ni lova att ta hand om mig när jag blir gammal!" Nu är det vi som är äldst ;)

    SvaraRadera