onsdag 22 maj 2013

Tre eller fyra lass

Vid halvåttatiden påbörjade vi vår arbetsdag med att packa i hop det som finns i vårt förråd och som ska till källaren. Det börjar bli svårt att hålla reda på hur många vändor vi gör. Jag påstår att det var tre vändor på förmiddagen och en efter lunch. Stefan säger att det var totalt tre vändor i dag. Spelar ingen roll. Nu är allt på plats i källaren och snyggt uppställt på hyllor och det var ett slitsamt jobb. Tur att vi hade en lugn dag i går då vi hade gossen här. Då blir det promenader till lekplats, läsa böcker och sång och musik.

 Tågbanan är kul och nu hade vi köpt ett nytt lok. De gamla har slutat fungera.

När vi var klara i källaren gick vi upp till lägenheten en stund och kollade hur arbetet framskrider. Köket är nu målat i en gul färg och det kändes väldigt gult när vi såg det men det blir bra. Han ska måla en omgång till och så har det blivit lite fult på ett ställe vilket vi påtalat och vi hoppas att det rättas till. Det har troligen inte slipats ordentligt efter spackling. De tak som ville ha målade är färdiga och han var i full färd med att tapetsera Stefans rum. Jag glömde att ta bilder, det ska jag göra i morgon.

När vi kom hem kröp jag runt på alla fyra på gräsmattan på framsidan och försökte få bort maskrosor. Det är en never ending story som det ska bli skönt att slippa. Efter det blev det fika i hammocken och så fortsatte jag att rensa häcken mot gatan och Stefan klippte gräset.

Visst är gullvivan pampig....

.....och äppelblommen så vacker. Men de äpplen som blir får jag inte äta.


Stefan fortsatte sitt dagsverke med att packa ner massor med nostaligprylar som i morgon förmiddag ska köras till lägenheten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar