onsdag 12 juni 2013

Hektisk sista dag

Efter det att vi lämnat gossarna på dagis åkte vi till huset och gjorde en sista insats. När vi kom dit var larmfirman där för att ta bort larmet och så fyllde vi bilen med grejer. Stefan fixade med gräsmattan och jag fräschade till frysen.  Dagen har varit så intensiv och jag kommer nu inte ihåg i vilken ordning vi gjorde saker. Men nu är huset tomt och det känns otroligt skönt. Jag hann med en snabb dusch och hårtvätt innan syster och svåger kom för att bevittna min namnteckning. Stefan kom hem med det sista lasset lagom till fika på balkongen. Det var riktigt roligt att sitta och ta det lugnt och prata och så fick vi en liten wiskey för att fira att slitet är över.

Vid sjutiden kom pojkarna tillbaka. Pappan körde dem hit och jag var ensam med dem under kvällen för Stefan var på gitarrkurs i stan. Det gick bra men efter en timme sa de att de var hungriga fast de hade ätit middag hemma. Jag erbjöd dem smörgås men de ville ha riktig mat så jag serverade dem köttbullar och pasta. Nu sover de gott sedan några timmar och i morgon bitti kommer pappan och hämtar dem.

1 kommentar:

  1. Kul att se lägenheten med möbler - om än i något provisoriskt tillstånd :).

    SvaraRadera