lördag 22 juni 2013

Midsommarafton

Midsommarafton tillbringade vi hos systerdotter Lena och hennes sambo vid deras stuga vid havsbandet. Det var en synnerligen trevlig tillställning med sillunch, bad, grillat och mycket sång och musik. Vi samåkte med Anita och Lennart och två vänner till värdparet var också där.

Det var första gången vi var hos dem vid stugan och det var fantastiskt rogivande och stimulerande att ha en sådan vacker utsikt. Vädret var bra, till att börja med solsken och lite senare började det mulna på och några enstaka regndroppar letade sig ner från skyn. Vi kunde sitta ute och ära både lunch och middag vilket var härligt.

Glad midsommar Lena

 Hela gänget till bords utom Stefan som tog bilden

 Fantastisk utsikt

 Svågern och jag


 Två glada systrar

Efter lunchen gick vi ner till badet men det var bara värdfolket som kastade sig i vattnet. Jag nöjde mig med att sitta på bryggan och plaska med fötterna i vattnet.

 Det var visst ca 18 grader...brrrr, vilka friskusar

Anita och Lennart lämnade oss strax innan det var dags att köra igång grillen. Vi andra tog oss upp på berget bakom stugan för att titta på utsikten. Det var inte helt enkelt att ta sig upp och värre blev det när jag skulle ner.



 Det gäller att hålla balansen

 Det var värt att ta sig upp

1 kommentar:

  1. Mycket mysigt och en fin bildsvit. Det där med berget hade varit överkurs för mig.

    SvaraRadera