fredag 28 juni 2013

Nästan som semester

Pratade med syrran i går och hon tipsade om en möbelaffär i stan som kanske hade lämpligt köksbord till oss. Vi åkte dit och slog till på bord och fyra stolar, leverans om 2 - 3 veckor. Hoppas att det blir bra för vi längtar verkligen efter ett bra köksmöblemang.

När den shoppingen var över gick vi till Medborgarplatsen och åt en mycket god lunch och därefter vidare till Designtorget och köpte några småsaker. Vi tog tunnelbanan tillbaka till Söderhallarna och inhandlade isterband som vi ska äta i kväll med färska rödbetor som vi köpte på Hötorget. Vi har också inhandlat jordgubbar hos vår lokala torghandlare som vi ska festa på i kväll (jordgubbarna alltså)

Väl hemma igen var det dags för eftermiddagsfika på balkongen. I går monterade Stefan bordet och stolarna så nu har vi bra sitt/matplats på balkongen. Vi tyckte först att det blev väldigt trångt men det blir bra. Men vi måste offra vår "ljugarbänk", finns det kanske någon som behöver en? Annars åker den till återvinningen. Ring mig om någon vill ha den.Vi hade den utanför vår entrédörr på förra stället.


bänk till övers


Stefan har under eftermiddagen ägnat sig åt att sätta på luckor till en hylla som vi har i vardagsrummet och jag har försökt få bort målarstänk från balkongräcket. Tidigare ägare har tydligen ägnat sig åt att måla någonting blått och skvätt en hel del färg vilket inte är så snyggt. Det kommer att ta tid men det ska gå och det gäller att gnugga och åter gnugga på fläckarna. Min handled klarar inte så långa stunder i taget och jag ska fortsätta i morgon. Jag använder Universalfixet som biter på det mesta.

 Före

och efter ca 15 minuters gnuggning


1 kommentar:

  1. Kul att ni hittade köksmöbler efter mitt tips!

    SvaraRadera