tisdag 11 juni 2013

Nattbesök

Vår arbetsdag började som vanligt vid åttatiden då vi åkte i väg till huset och nu var det gräsklippning och lite rensning i rabatten/häck som stod på schemat. I morgon ska Stefan ta en vända till med gräsklipparen för det var fortfarande fuktigt i marken och så ska klippet krattas ihop. Inne i huset hade vi lite kvar i hallgarderoben som nu är tömd. Innan vi åkte tillbaka tömde vi frysen.

Efter lunch fick vi en stunds vila innan vi satte i gång och fixade i lägenheten. Vi flyttade över tavlor och lite annat som stod i mitt arbetsrum för att bereda plats åt en säng till. När ängen var upptagen
 från källaren bäddade vi och gjorde klart inför våra nattgäster som vi sedan åkte och hämtade på dagis vid fyratiden. Killarna ska vara hos oss några nätter eftersom de i dag har fått en lillasyster. I morgon bitti lämnar vi dem på dagis och så ska de vara hos oss en natt till.

När vi kom till dagis och 5-åringen fick syn på mig hoppade han ur gungan och ropade mitt namn och sprang fram och kramade mig. Det kan jag leva på länge.

På väg från dagis till bussen


Stefan läser Bamse för det små liven

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar