torsdag 13 juni 2013

Så kom då dagen

I morse klev jag upp vid femtiden och vid sextiden kom Angell upp medan lillebror fortsatte att sova en stund till. Frukost var inte så intressant i morse men det är väl inte så konstigt när de åt så mycket i går kväll. De ville titta på film innan pappan skulle komma och hämta dem men det sa vi nej till så Stefan läste den populära helikopterboken för dem.

 Mysigt med bokläsning också

När barnen var hämtade bar vi ner extrasängen i källaren och bar in min säng till arbetsrummet för att bereda plats till min nya säng som skulle levereras under dagen.

Därefter var det dags för att ge oss iväg till mäklaren för att tillsammans med köparna göra klart försäljningen av huset. Allt gick bra och köparna hade redan varit vid huset och ställt upp utemöbler. Tyvärr har det ju regnat hela dagen så de har nog inte kunnat sitta ute och mysa idag.

Strax före lunch kom så sängen och det det blir bra med en bredare säng. Men den beter sig inte som min gamla motorsäng och det tar nog ett tag innan jag vänjer mig. Den är jätteskön så jag hoppas att jag kommer att sova gott i den.

Till eftermiddagsfikat kom Stefans bror och svägerska och de hade med sig ett av sina barnbarn. Bosse hade med sig sin borrhammare som Stefan ska låna. Bröderna satte genast igång med att borra i taket för taklampan över matbordet i vardagsrummet.


 Rejäla doningar behövs för att borra i betong

Vi hade en mycket trevlig eftermiddag tillsammans. Det blir tyvärr inte så ofta som vi träffas men desto roligare när det blir av. De hade med sig n fin blomma som vi förgyller balkongen med.

 Härlig färg och trevlig ytterkruka passande för balkong

När de åkt var det dags för nästa programpunkt som var att gå ca 100 meter till Anita och Lennart för att  bl a hämta en bilbarnstol som vi behöver i morgon när vi ska åka till Norrtelje med systerdotterdotter och hennes yngste som är sju månader.

Efter middagen satte Stefan upp lampan. Han ska komplettera med kabelrännor och så måste vi testa hur många länkar vi ska ha i kedjan. Den får hänga några dagar och vi ska sitta vid bordet och känna oss för. Man ska ju helst inte slå huvudet i lampan när man sätter sig till bords och det är ju kul att se vem som sitter mittemot.

Lampan på plats och snart är verktygen borttagna från bordet.

1 kommentar:

  1. Kanske kommer det att kännas lite tomt när dagarna inte är till brädden fyllda med flyttbestyr!

    SvaraRadera