tisdag 4 juni 2013

Strulande teknik

Flytten i går gick bra, allt fungerade bra. Klockan åtta på morgonen kom två killar i var sin lastbil. Jag hade beställt en stor bil och två gubbar och en stor bil är tydligen lika med två. Jag trodde att  flyttkarlarna skulle vara av den lite biffigare typen men det var de inte. Vid första anblicken verkade de rätt taniga. Men starka var de och efter ca fyra timmar var de helt klara.

 Nu är snart allt lastat

Stefan och jag har ju kört otaliga turer med grejer och ett rum var helt klart men vi har använt det som tillfälligt lager och stuvat in massor i rummet så det blev ganska så rörigt.


 Jag som hade sån prydlig ordning i rummet

Eftermiddagen i går bestod av att försöka få sovrummen beboeliga och jag har sovit riktigt gott i natt. Hoppas att det håller i sig och att det inte bara berodde på att jag är fullständigt slutkörd och mör i kroppen. Innan Stefan stack i väg på sin körövning på kvällen lyckades han få i gång Com hems grundutbud på TV som ingår i avgiften. Det var inte helt enkelt men han fick tag på en bra person på supporten så nu fungerar det. Vi hade inte tänkt använda Com hem och vi har beställt TV/bredband/telefoni från Telia. 

Och det har Stefan hållit på med hela dagen och efter otaliga telefonsamtal med Telia har han nu lyckats få i gång bredbandet, fasta telefonen och sin e-mail. Min e-mail vill inte fungera så det blir nya samtal till Telia i morgon bitti. Våra mobiler ska gå på vårt wifi när vi är hemma, men icke. Det är bara att ringa och försöka få hjälp att komma i gång. TVn har vi inte försökt få i gång ännu.


Här pågår montering av skrivbordet

Annars har vi kommit ganska så långt med i iordningställandet av lägenheten och merparten av uppackningen är gjord men vi har fortfarande nästan allt porslin kvar i huset och det ska hämtas i morgon då också pianot ska flyttas.

1 kommentar:

  1. Bra jobbat! Det går åt mycket tid att sitta i telefon för att få ordning på tekniska finesser, som att tv:n ska funka!

    SvaraRadera