lördag 8 juni 2013

Vi jobbar på

Våra dagar består av att packa och bära och försöka få ordning. Det går framåt men i vissa fall med möda. Tekniken fungerar nu och det var skönt att få tillgång till mailkontot. I går hämtade vi det sista av porslinet och köksutrustningen. Kvar finns så vi kan fixa fika i morgon när mina systerdöttrar kommer och hämtar hammocken och sånt som vi sorterat ut som loppisprylar. I övervåningen har vi kvar att tömma badrumskåpet men det är ju inte så mycket där i mängd men det är ju småsaker så det blir lite att pyssla med när vi packar upp. Men nu börjar vi komma till slutet och på torsdag förmiddag ska vi till mäklaren för att göra upp affären och sen är det slut. Det ska bli skönt att bara ha ett ställe att ägna sig åt.

Allt har fungerat bra utan större missöden. Men jag har lyckats slarva bort två nycklar till skänken som vi hade i vardagsrummet. I måndags när möblerna flyttades såg jag att nycklarna satt i så jag tog ur dem och la i en plastpåse som jag knöt till så att de inte skulle försvinna. När vi kom till lägenheten med flyttlasset visade jag Stefan att jag hade nycklarna. Och sedan vet jag inget mer. Nycklarna är puts veck. Turligt nog fanns en extranyckel i en av lådorna men det känns inte alls bra att vara så förvirrad.

Nästa incident skedde på onsdag då pianoflytten skedde. Stefan, pianot och gubbarna fastnade i hissen mellan två våningar. Hissen tar 630 kg och den vikten kom de inte upp till. De fick vänta ca en kvart på hjälp så de kunde kravla sig ur hissen och sedan fixade servicemannen hissen så att pianot kunde tas ur på rätt plan. Men det var en svettig kvart för de tre i hissen men Stefan rev av en låt " I Can´t give you anything but love" och det lät bra i trappuppgången.

I går var vi och hämtade vårt nya köksbord och stolar på Mio och när Stefan monterat i hop två av stolarna så visar det sig att frambenen inte passar exakt. Stolarna fungerar men det ser inte snyggt ut. Så nu ska vi åka till Mio och reklamera. Bordet var i och för sig OK men jag vill lämna tillbaks allt och börja om från början.

Annars så är det allright.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar