onsdag 24 juli 2013

Bad och duschrum

Klockan sju i morse kom hantverkarna och började installera våra nya toastolar, kommoder, handfat och spegelskåp. Som vanligt är det alltid något som är fel. I detta fall var det blandarna till handfatet som inte passade. Det var bara att åka till Bauhaus och göra ett återköp och köpa nya.

Eftersom de hade stängt av vattnet och vi kände oss i vägen här hemma så åkte vi till Elgiganten i Kungens Kurva. Jag hade bestämt mig för att köpa mig en kamera och jag hade sett ut en lämplig. Men väl inne i butiken så ändrade jag mig och köpte en lite vassare i stället som hade några funktioner som saknades på den först tilltänkta. Det är ingen värstingkamera utan en bra (hoppas jag) kompaktkamera.

Efter en snabb lunch åkte vi hem igen och satte kameran på laddning och sedan åkte vi till Hässelby för att fira mina gudbarn som fyller 14 år i dag.

Det blev fika med tårta och senare bjöds det på tacos vilket smakade väldigt bra. Det var varmt så vi satt mest på baksidan av huset där det var skugga alltmedan kusinerna Saga och Filippa roade sig i studsmattan.

Saga, Filippa och Freja

När vi kom hem igen lekte jag lite med nya kameran och tog några bilder och den kommer nog att passa mig utmärkt. Det ska bli spännande att utforska den och naturligtvis ska den med till Dalarna nästa vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar