tisdag 16 juli 2013

Strapatser

För några dagar sedan fick vi meddelande om att vårt köksbord och stolar fanns för avhämtning på Söder. Vi åkte in idag på förmiddagen och hämtade dem. Men det var hart när omöjligt att komma rätt för det är massor med enkelriktningar så man får trixa sig fram. Jag som körde lyckades komma in på en gata i närheten av lagret och där spatserade en farbror med rollator mitt på vägen och när jag äntligen kom förbi honom så mötte vi en sopbil som inte hade lust att stanna. Jag stannade men han fortsatte rakt emot mig mig och tvingade mig att backa. När han stannade för att hämta sopor körde jag in till trottoaren på andra sidan och tänkte att det är lika bra att vänta här så han får köra först. Då kom han fram till oss och sa att jag körde mot enkelriktat. Hoppsan! Ja, så det var bara att börja vända på den lite trånga gatan. Då har farbrorn med rollator hunnit fram men det gick bra att vända och så småningom kom vi fram dit vi skulle.

Paketet med bordet var stort så det gick inte i bilen så vi fick ställa fram ryggstöden i framsätet en hel del vilket gjorde att Stefan inte kunde sitta fram. Han gick i väg och tog tunnelbanan hem medan jag som jag korta ben kunde köra, fast det var ganska så trångt.

Innan vi packade in grejerna i bilen tog Stefan ut insynsskyddet till bagaget och ställde det mot väggen till huset. Och det är klart att det glömdes kvar så det blev att åka tillbaka till stan och hämta den.

Nu står bordet på plats och även två av stolarna är nu monterade. Det ska bli skönt att äntligen få sitta vid ett riktigt bord.

Det här blir bra

1 kommentar:

  1. Snyggt, väl värt prövningen att hämta hem möblerna hoppas jag!

    SvaraRadera