lördag 17 augusti 2013

Återköp kamera

I går åkte vi in till stan och åt en god lunch på en bra fiskrestaurang vid Medborgarplatsen. Jag hade laddat kameran för att vara säker på att batteriet inte skulle ta slut.

Förta bilden tog jag från trappan på Medborgarhuset och jag zoomade så mycket det gick. Motivet blev tornet på minareten och Katarina kyrkas torn lite bakom och det blev ganska så bra.



Vi åkte sedan till Gamla Stan för att göra ett besök på Livrustkammaren och se utställningen om drottning Kristina. När vi kom så var det vaktombyte och strax efteråt kom ett gäng ridande nerför slottsbacken.





 Måste kolla att alla är med

Nästa bild tog jag från Slottsbacken och fick med Kaknästornet och så tror jag att det är Nordiska Museet till höger. 




Fasadrenovering av slottet


Utställningen var ganska trevlig men det var väldigt mörkt och svårt att läsa på informationsskyltarna. Stefan har alltid en liten ficklampa med sig och även jag var tvungen att läsa informationen i dess sken.

Jag hade tänkt att ta en bild därinne för att testa kamerans mörkerfunktion men då fungerade den inte. Batteriet slut efter 11 bilder....suck...det fungerar ju inte att ha en sådan kamera så jag tvärledsnade på den. Om det är batterifel eller något annat vet jag inte. Lite sorgligt för annars gillar jag den.

När vi kom hem på eftermiddagen plockade jag ihop alla grejerna till kameran och så åkte vi till Elgiganten och gjorde ett återköp. De lämnar 30 dagars öppet köp så det var inga problem med det. Till och med kameraväskan kunde jag lämna tillbaka.

Vi kollade på andra kompaktkameror men det fanns inget som jag ville ha. Vi gick till MediaMarkt och där hade de den kamera som jag egentligen hade tänkt köpa så jag slog till på den. Den är mycket mindre och saknar vissa finesser som den andra hade men jag tror att det blir bra. Blir jag sugen på en vassare så får jag väl fundera på att köpa en ny. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar