tisdag 20 augusti 2013

Helgen som gick

I lördags åkte jag in till stan för ett besök på Designtorget. Jag trodde att de möjligen skulle ha en shoppingvagn med hopfällbar stol, men icke. Jag hade sett sådana i en butik i Farsta tidigare i år och jag skulle naturligtvis köpt den då men jag tänkte att jag köper den när flytten är klar. Anita har köpt en sådan och jag är grymt avundsjuk. Väldigt praktiskt att ha en sittplats med sig, ibland blir man ju lite trött.

På plattan var det full aktivitet. Det var en Tjeckisk dansgrupp som uppträdde. Jag stannade och tittade en stund men det jag såg kallar jag inte för dans. Men det är väl modernt kan jag tänka.





På söndag fyllde vår vän Roffe år och han firade detta med att bjuda oss och sin bror och svägerska på lunch. Men först hade vi lite förfest på en parkbänk strax utanför restaurangen. Där blev vi trakterade med en whisky, oliver och fetaost och det smakade bra.

 Förfest

Och det är klart att det blev lite musik också. Svenne går ingenstans utan munspel och Stefan hade tagit med sig sin ukulele. Det är behändiga instrument som är lätt att ta med sig.

 Ja, då kör vi igång med lämplig gånglåt

I samlad tropp till restaurangen 

Vi bjöds på god mat och dryck och födelsebarnet var nöjd och det var vi gäster också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar