torsdag 15 augusti 2013

I Roslagens famn

Som syster skrivit i sin blogg gjorde vi en utflykt till Roslagen i går där vi besökte vänner i deras sommartorp som ligger precis invid en sjö. När vi kom regnade det så vi avnjöt en måltid inne i huset men efter någon timme blev det uppehåll och solen kom fram mellan molnen.

 Låg takhöjd, Stefan kunde inte stå rak....


...men Anita gick fri



 Härlig sjötomt och spegelblankt vatten

Trappor är till för att sitta på

Allsång med ackompanjemang av gitarr och synt 
och naturligtvis sjöng vi Calle Schewens vals


En mycket trevlig dag men hemresan blev lite av en pärs för stundtals spöregnade det och så var det enorma körer när vi kom fram mot Stockholm så jag fick krypköra. När vi kom hem och jag klev ur bilen var jag ganska så mör i vänster ben. Jag hade god hjälp av Anita och Lennart som dirigerade mig igenom filer och Anita pekade med hela armen när jag skulle till höger eller vänster. Jag liksom hon har svårt för just höger och vänster. Säg höger till mig och jag tar av till vänster.

1 kommentar:

  1. En härlig dag i Roslagens famn och regnet upphörde ju så vi kunde sitta ute. Chauffören var lugn och säker trots köer och trassel sista timmen.

    SvaraRadera