fredag 13 september 2013

Körkort och vinterstövlar

Jag har fått meddelande från Transportstyrelsen om att jag måste förnya mitt körkort så på förmiddagen åkte vi in till stan för att fixa det. Smidigt och enkelt på deras körkortsportal. Först foto som jag fick göra om några gånger tills jag blev nöjd. Men man ser ju ut som man gör så det är inte mycket att göra åt. När man tagit fotot ska man skriva sin namnteckning på en skrivplatta. Klart. Sedan till en handläggare som kollade att jag var jag och nu är det på gång.

 I och med det nya körkortet förlorar jag min C behörighet. Jag har inte brytt mig om att förnya den delen för jag tror inte att jag ska ut och köra tung lastbil någon mer gång.

Därefter tog vi en promenad till Sergelarkaden där jag skulle titta på stövlar och det slutade med att jag köpte två par. Ett par rejäla och varma kängor som jag kan ha när det blir riktigt kallt och ett par snyggare. Om man köpte två par gav Ecco 10% rabatt på hela köpet så det var lika bra att slå till.


 Varmt och skönt under kalla vinterdagar

Snygga eller hur?

Efter en trevlig lunch i Kulturhuset åkte vi hem och när vi klev av tunnelbanan stött vi på kära syster. Stefan frågade om de ville komma och fika och lagom till eftermiddagsfikat kom Anita och Lennart. Kul när det blir spontanbesök. Vi satt på balkongen och njöt av det fina höstvädret och pratade om livets väsentligheter.



1 kommentar:

  1. Inte fel med rabatt och stövlarna är snygga. Trevlig kaffestund vi fick på balkongen.

    SvaraRadera