söndag 27 oktober 2013

Besök Waldemarsudde

I dag var det meningen att Isabella med familj skulle komma till oss men tyvärr så är båda pojkarna förkylda så det blev inställt. Vi bestämde oss istället för att åka in till stan och valet föll på Waldemarsudde efter att jag kollat vad de hade för utställningar.

Strax före lunch tog vi tunnelbanan till centralen och började med en god lunch på Kulturhuset. Sedan tog vi spårvagnen till Waldemarsudde. Där vid vattnet brukar alltid svanar hålla hus och jag hoppades på att de skulle spänna upp vingarna så jag skulle få några bra foton. Veckans uppgift är ju ta bilder för att visa rörelse och att frysa en bild med vingarna uppspända skulle ju varit mumma. Men det hade inte svanarna tänkt sig. Jag väntade och väntade men icke så det fick bli helt vanliga svanbilder.

Vacker

 På väg upp på land

 Nu börjar den bli lite väl närgången så jag får flytta på mig.
Svanar är inte alltid så fridsamma som de ser ut.

 Det var många som fotograferade svanen och den blänger lite irriterat.

 Och nu börjar den väsa irriterat och det låter inte så trevligt.

Eftersom den var så uppenbart irriterad fortsatte vi till museet och tittade på en fin utställning av Skagenmålarna och så var det en stor utställning av Carl Malmstens möbler som också var bra. Vi hade sedan tänkt oss en fika i prinsens kök men det var så mycket folk där så vi till ett café i närheten och fick vårt kaffe.

Vi fick en härlig dag och en hel del kultur på kuppen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar