torsdag 31 oktober 2013

Kalldusch!

Jag har varit på gympa nu på eftermiddagen och jag såg fram emot att komma hem och duscha och tvätta håret. Det första jag ser när jag kommer in i porten är anslaget om att varmvattnet inte funkar och att de har kallat dit reparatörer för att fixa det. Åååå...nej.....Nåväl en fika först medan jag mentalt laddar för en kalldusch.

Maken erbjöd sig att assistera med varmvatten från vattenkokaren så jag i alla fall skulle slippa tvätta håret i kallvatten.

Jag valde att krypa ner i badkaret för att på så sätt spara på det varmvatten som maken skulle hälla över mitt hår och använda det till kroppstvätt för att sedan avsluta med en kall avrivning.

OK, i med proppen och så kranade jag på med så mycket varmvatten det gick och det var faktiskt ljummet och jag kunde klara både hårtvätt och dusch på det som kom ur kranen. Men det var inte speciellt mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar