söndag 27 oktober 2013

Stickkurs

Här avlöser kurserna varandra. I går var det dags för stickkurs där vi fick lära oss flerfärgstickning med lyfta maskor. Det är roligt att lära sig en ny teknik men jag har använt den tidigare när jag stickade kofta och mössa till Elvis. Men det var ändå inte helt enkelt med vissa mönster.

Kursen började kl 10.00 vid Hornstull och jag var där i god tid så jag tog kameran och ställde mig strax före Västerbrons brofäste och plåtade cyklister och jag fick en bild som blev riktigt bra och som jag nog kan använda till kursen.

Under stickkursen var jag stundtals lite ofokuserad för mina tankar hamnade lite då och då på fotouppgiften.


 Första provlappen och nu byter jag färg och mönster

Många provlappar med olika mönster och färgställningar att inspireras av

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar