lördag 30 november 2013

Åhhhh, en tant

På förmiddagen åkte vi till stan för att fotografera utsikten från Västerbron för en fotoutmaning som Stefan och jag deltar i. Men vi började med att äta lunch på en trevlig salladsbar vid Hornstull.

Sedan stretade vi på i kylan mot toppen av bron. Kallt och blåsigt men vad gör man inte för konsten. Det blev inte som vi hade tänkt oss, det var alldeles för mulet och disigt för att för fina bilder på utsikten men vi fotade en hel del ändå.

Vi gick tillbaka till Hornstull och värmde oss med kaffe och så kollade på folk innan vi åkte till Hötorget för jag hade fått för mig att jag skulle köpa ett nytt objektiv till kameran. Turligt nog hade de inte just det som jag var ute. Jag hade räknat med att det skulle kosta mellan 2 och 3 tusen men det var väsentligt dyrare. Jag ska tänka på saken och konsultera kära syster.


Gott med en varm fika efter snålblåsten på Västerbron

När vi klev på tunnelbanan hem så spanade jag in sittplatser och det hade också en tjej i sexårsåldern också gjort. När hon blev varse att jag kom först så stönade hon... Åhhhh....en tant!
Jag tror till och med att hon sa gammal tant. Spelar roll, bara jag får sitta, och visst är jag en tant.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar