söndag 24 november 2013

Dagens promenad

Sugna på att prova våra nya kameror begav vi os till Ågesta för att fotografera. Jag har ju min läxa där vi ska jobba med exponeringskompensation och av ca 100 bilder fick jag två (2) som jag tycker är OK. Vi började med att gå mot vattnet där vi vet att bävrar håller till och sysslar med träfällning. Tanken var att jag skulle få en läcker bild på det till kursen men det blev inte så som jag hade tänkt mig.


 En vindpust så faller den


 
 Lite mer gnagarbete återstår 
(överexponerad med 2 steg)

En härlig promenad i strålande sol fick vi men det var kallt, speciellt vi vattnet var det svårt att fota för fingrarna domnade bort nästan på en gång. När vi kom ut på motionsslingan i skogen blev det bättre. Jag hade kameran inställd på underexponering eftersom tanken var att bilderna skulle bli mörka.







Stefan testar sin nya kamera

Promenaden tog lite drygt två timmar och under den tiden förflyttade vi oss lite drygt tre kilometer. Sammanfattningsvis blev det promenad i maklig takt med åtskilliga knäböj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar