lördag 23 november 2013

Kameror och objektiv

I dag har Stefan och jag tillsammans med syster och svåger varit på fotomässan. Vi var där redan när de öppnade och kollade runt. Både Anita och jag köpte en del fotoböcker och Stefan köpte en ny kamera som är vassare än den han har och Anita investerade i ett macroobjektiv. Anita har en gammal kamera som inte är speciellt gammal med diverse bra tillbehör som vi kom överens om att jag köper.

Väl hemkomna så gick vi var och en till sitt och efter någon timme kom Anita och Lennart och fikade och då hade de med kameran så nu har jag alltså en riktigt bra kamera.

I morgon ska Stefan och jag åka till Ågesta på fotoexpedition och testa nya kamerorna. Jag ska försöka ta några bra bilder till kursen. Läxan denna vecka är att plåta lowkey och/eller highkey. Avancerat värre, och det ska bli spännande för nu ska det trixas med exponeringskompensation.

Fotokursen som vi går på är bra och jag har lärt mig massor och nu gäller det att träna och åter träna. Det är nu två gånger kvar på kursen och jag tycker att jag verkligen fått behållning av den.

Jag har också tagit upp min fotoblogg och jag kommer att delta i några fotoutmaningar förutom den som Stefan och jag deltar i tillsammans.


1 kommentar:

  1. Ja, då är vi utrustade med kameror + tillbehör, kul. Då gäller det att öva så vi blir bättre "fotografer" än tidigare! Lycka till i Ågesta!!

    SvaraRadera