lördag 9 november 2013

På spaning efter motiv

Oj, vad tiden går. Jag är nu fullkomligt uppslukad av fotokursen som Anita och jag går på. Läxan som vi hade till i fredags orsakade en hel del huvudbry. Ämnet var komposition och det är mycket att tänka på och jag vill ju gärna göra bra i från mig. Det gick bra och jag har nu kastat mig över veckans läxa som handlar om bländarinställningar för att få fram vissa effekter. Svårt men kul.

Jag har fått låna ett objektiv av Anita som är vassare än det som vi har och på förmiddagen var Stefan och jag ute och gick längs strandpromenaden och det gäller att spana in lämpliga objekt både högt och lågt.


På promenaden hade Stefan sin lilla kamera och förevigade mig när jag spanade efter motiv.

 Finns något lämpligt att fota där uppe.....


 .....eller i skogsbacken?

Här fanns något intressant.


Jag har fotograferat hej vilt och tänkte att något ska väl bli bra och nu har jag några alternativ som jag skulle kunna använda och skicka in till kursledaren på torsdag. Men jag ska fortsätta fotandet och träna på veckans uppgift tills det sitter ordentligt och kanske får jag till en riktig höjdarbild.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar