söndag 22 december 2013

Senaste veckan

Nu håller jag på att bli frisk från en förkylning eller om det varit en släng av influensa. Det började i måndags eftermiddag. Jag hade varit på stan och uträtat några ärenden och där stötte jag ihop med Anita. Hon fick syn på mig på Kungsgatan och ringde upp så vi fortsatte tillsammans med diverse ärenden.

När jag kom hem vid tretiden fikade Stefan och jag och plötsligt blev jag tvärtrött. Inga andra symptom förutom lite hosta och jag kände mig ganska så vissen. Eftersom jag inte brukar få feber så kollade jag inte förrän på tisdag eftermiddag och då var det 39,8. Hoppsan, inte så konstigt att jag var helt ur slag.

Stefan har fått sköta all markservis medan jag har vilat. Nu har jag visserligen fortfarande feber men det segar sig sakta ner mot normalt och på Julafton har jag tänkt vara helt feberfri. Än så länge har Stefan klarat sig och jag hoppas att han inte blir sjuk så det ställer till bekymmer till Nyår.


1 kommentar:

  1. Det låter lovande att du planerar att vara frisk i morgon, julafton.

    SvaraRadera