lördag 4 januari 2014

Nyår i Krakow


Den 29:e december åkte vi till Krakow för att fira Nyår. Vi bodde på ett slott några mil utanför staden där nyårsfestligheterna ägde rum. Hela resan var mycket lyckad med flera guidade turer i Krakow och på Nyårsdagen var vi på en konsert med Krakowfilharmonikerna som var mycket bra.  Jag var inte helt kurant, förkylningen eller influensan som jag fick i mitten på december ville inte släppa men det fungerade bra ändå. Med på resan var också en av mina kompisar och det var kul att tillbringa några dagar tillsammans med henne.



 Här kollar vi på lite saker som salufördes på stora torget.


 Huvudingången till slottet där vi bodde

 Uppträdande på slottsgården

 Nyårsmiddagen


Nu är det Nytt År



Sista dagen gjorde vi ett besök på slottet Wavel inne i Krakow där vi såg Damen med Hermelinen av Leonardi da Vinci.

När vi kom hem den 2:a januari var vi rejält trötta och nu hoppas jag att min förkylning ska släppa.


2 kommentarer:

  1. Förutom förkylningen verkar resan riktigt lyckad!

    SvaraRadera
  2. Sista bilen: Finfin bild! Med en ordenlig beskärning upp- och nedtill och lite på sidorna blir det en kanonbild! Den dämpade bakgrunden förstärker siluetten i förgrunden vilket gör bilden lugn men också lite spännande … vem är personen? Snyggt jobbat. /rn

    SvaraRadera