fredag 31 januari 2014

Ordlös lördag 88

Monokromt



Fler monokroma bilder finns här

15 kommentarer:

  1. Ohlalala - kjekke karer.
    Flott bilde.
    Ha en fin lørdag :)
    Mormor

    SvaraRadera
  2. Din bild får mig att tänka på "Jag väntar vid min Mila...." Snyggt. Vis det är Wasa där på andra sidan Skeppsholmen där jag står. Har gått en promenad bland alla skutor. Kommer sen på bloggen.

    SvaraRadera
  3. Japp, där står de och studerar elden och dess förehavanden! :) Fint tolkat!

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Vilken stämningsfull bild, den görs sig väldigt bra i svart/vitt.
    /Kiki

    SvaraRadera
  5. Du har verkligen fått till en tidlös bild! Gillar den!

    SvaraRadera
  6. Om det inte vore för den fina bildkvaliten skulle man kunna tro att fotot var gammalt som gatan :) en jättefin bild!

    SvaraRadera
  7. Undrar om milan sköter sig som den ska? Det gör den nog - gubbarna verkar nöjda! Välkomponerad bild, full med stämning :)

    SvaraRadera
  8. Fin lite stämningsfull bild på skogen, milan och de två männen!

    SvaraRadera
  9. De ser egentlig lidt triste ud , måske også kolde :-)

    SvaraRadera
  10. Kolde og triste og tastaturet arbejdede selv ;.()

    SvaraRadera
  11. Trevligt att få se två kolare. Inte var dag att få se sådana. Bra fångat.

    SvaraRadera
  12. Ein Meiler! Sein Geruch und Ruß
    Ist mir ein neuer Waldesgruß.
    Der Köhler lebt in eigner Welt,
    Die mir bei allem Ruß gefällt.
    (Karl Meyer 1833)


    (Översättningsförsök...)
    En kolmila! Hans lukten och sot
    är min nya skogs-salut.
    Kolaren lever i sin egen värld,
    det behaga mig trots allt sot...

    SvaraRadera
  13. "Historisk" bild - ser ut som kol-tillverkare. Snyggt.

    SvaraRadera