onsdag 29 januari 2014

Symaskin

För två år sedan impulsköpte jag symaskin på symässan. På min gamla trotjänare saknade jag att jag inte kunde sy elastiska sömmar annars är var den helt OK för mina behov. På den nya finns elastisk söm och en hel massa andra finesser. Jag har funderat fram och tillbaka och idag bestämde jag mig för att sälja den gamla. Så, ner i källaren och hämtade upp den och så måste jag ju testköra den så att jag vet att den fungerar innan den läggs ut till försäljning.

Angell som var hos oss undrade vad det var för något och han var mycket intresserad av att kolla hur det gick till att sy på maskin. Jag testkörde alla sömmar på en  provlapp och när jag kollar i bruksanvisningen så upptäcker jag att den visst kan sy elastisk söm. Hmmm.....en maskin som jag haft i över 25 år och kommer på det nu. Jag bestämde mig för att behålla den och nu har jag lagt ut den nya på sysidan.se.

Jag har alltid sytt på Huskvarna och den nya som jag köpte var av annat märke och jag har väl aldrig blivit riktigt vän med den. Det är absolut inget fel på den men jag vill ha Huskvarna.

Stefan har tagit bilderna.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar