måndag 24 februari 2014

Vårpromenad

På förmiddagen tog vi en promenad längs med sjön och det var riktigt härligt vårväder. Nere vid ankhavet var det fullt med änder som kom emot oss i förhoppning om att vi skulle ha mat att bjuda på men det hade vi inte.

Snödroppar, vintergäck och krokus har nu tittat upp ur marken och lyser upp i naturen. Om det inte kommer en köldknäpp så lär det komma mer men jag hoppas att de klarar lite snö och kyla.



 Snödroppar


Jag upptäckte en större fågel i ett träd och jag trodde först att det var en skogsduva men det är en rovfågel och förmodligen en duvhök. Jag fick zooma mycket så bilden är inte helt skarp men tillräckligt bra ändå tycker jag.


 Duvhök

 Fint promenadstråk utefter sjön

 Vintergäck i en trädgård. Även här fick jag zooma så skärpan
 är inte så bra men visst lyser dom upp.


Första krokusen för i år som jag ser. Bredvid den är en narciss på väg upp.


2 kommentarer:

  1. Skön promenad vid sjön, våren är här! Så fint med blommorna som börjar komma och som grädde på moset en duvhök :)

    SvaraRadera