onsdag 12 mars 2014

Förmiddagspromenad

Vi hade tänkt ta en riktig motionspromenad på förmiddagen och prova på att jogga lite smått. Men jag kände mig fullständigt omotiverad till sådant tilltag.  Stefan tog en joggingtur och jag strosade runt på den vanliga promenaden vid sjön och fotade.  Nere vid "ankhavet" var full fart med barn som matade änderna med bröd.




Efter ett tag fick jag syn på denna gynnaren som simmade omkring vid strandkanten väl dold av risiga buskar och vass. Jag blev nyfiken på vad det var så jag väntade ut den så jag fick en bättre titt och dessutom fick jag en bra bild.



Detta är en kanadagås, fin men ställer till med ett elände på stränderna med sitt bajs.



Roligare var det att stöta på blåsippor, här en liten rugge som är på väg att slå ut. Men ännu får vi ha både strumpor och skor på. Men även om det framåt helgen ska bli snöblandat regn så är våren på stark frammarsch.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar